Saturday, May 17, 2014

HORROR

La una din serile culturale cu vecinii mei internationali s-a propus tema "filmul de groaza" si am prezentat, fara ezitare, filmul "Antichrist" al domnului Lars Von Trier. Asistenta s-a pregatit cu bere, chipsuri, scrumiere, perne de proptit picioarele si i-am dat drumul. Asteptandu-se sa vada ceva din ciclul Musca, Proscrisii, Exorcista..., asistentei i s-a ridicat parul maciuca dupa primele imagini. S-a dezbatut pe larg daca "zizi-ul" si "pasarica" din film sunt de-adevaratelea al domnului actor Defoe si al actritei "ca asta nu e doamna oricum". Actrita a fost catalogata "urata de-ti vine sa plangi" si nimanui nu i-a parut rau cand si-a taiat pasarica cu foarfeca in finalul filmului, nici cand actorul Defoe a strangulat-o si a ars-o in curte "ca pe o catea". Vecinul meu Sasha Strotzki din Crimeea s-a zvarcolit fara incetare intre doua imbucaturi de chipsuri si tresarea ingrozit in tremuraturi in epicul filmului. Vecinul Gyorgy, fiu al campiei Panonice, a opinat ca regizorul ar fi trebuit sa scoata afara tot dialogul, ca si asa actorii nu par cu mintea acasa "daca au acceptat ei sa joace in asa film, ca nu se gandesc ei ca se uita copiii lor si ca o sa-i scuipe in fata colegii lor la scoala", si a subliniat argumentul sau cu cateva ragaieli de la bere. Vecina Lucia din Padova, in general deschisa tuturor experientelor tari si wise view, posesoare a cel putin 50 de piercinguri, puncta momentele maxime ale filmului cu "ma che coglione" "che zoccola" si ne tot intreba " ma che cazzo vuole dire". Am cazut de acord ca imaginile onirice sunt superbe, ca in toate filmele domnului Von Trier. A fost o seara cinema reusita, zic eu, ca n-as fi avut curajul sa ma uit singura la filmul acesta fara a avea dorinta, la sfarsit, sa ma arunc de la balconul apartamentului meu de la etajul 1. Obiectivul a fost atins, asistenta a fost atat de ingrozita si scarbita incat mi s-a interzis sa mai prezint urmatorul film din cadrul serilor de cultura cu vecinii.
Ligia Ardelean
   Lars von Trier, Willem Dafoe and Charlotte Gainsborough on set of "Antichrist"





No comments:

Post a Comment